Jak kupić zdrową Mkę?

2008-2013 | silnik: S65B40
ArtM3
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 02, 2012 03:09
Lokalizacja: Mazowieckie

Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: ArtM3 » czw sty 10, 2013 03:40

Przymierzam się do zakupu M3 e90 lub e92. Zależy mi na 3-4 letnim zdrowym (bezwypadkowym) egzemplarzu w dobrym stanie i bez złej historii.

Wybór na rynku niewielki i wszystkie z przypadłościami. Doradźcie proszę jak najlepiej podejść do tematu? Zagranica?

Z góry dzięki za podpowiedzi
Art M3

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: BYNTAS » czw sty 10, 2013 21:32

No trochę się trzeba najeździc i naszukac.
Sam szukałem z 6 miesięcy ale jak już znalazłem to czego szukałem, chociaż bez fajerwerków jeśli chodzi o wyposażenie to od razu siano na stół i powrót do domu z wielkim bananem na japie...tego się nie zapomina.
A jeśli chodzi o polski rynek to trafiają się fajne egzemplarze ale często w zaporowych cenach, a z reguły i tak szybko znajdują amatora.
Co do zagranicy jest większy wybór ale też wydaje mi się większa możliwośc wtopy jeśli chodzi o silnik-byłem w DE 2 razy szukac M3 E92 i większośc modeli, które oglądałem miała już wymieniane silniki i to przy stosunkowo niskich przebiegach ( 60-80Kkm) co dało mi do zrozumienia, że ich właściciele ostro katowali te egzemplarze bo brak w zasadzie w tym silnku takich typowych usterek jak np w E46 panewki, pompy oleju lub w E60 Vanosy.
Znam co prawda jeden przypadek wysrania się Vanosów w E92 ale jej kierowca katował sztukę non stop do tego stały bywalec Toru Poznań gdzie właśnie ten silnik dokonał żywota.
Rada moja jest taka-przeglądaj często ogłoszenia, gdy coś upatrzysz telefon ostrzał pytań gdy sprzedający gada sensownie dopiero w samochód i orient na miejscu. Bez podpalania się i wywalania bezsensownie siana i czasu na przejażdżki by ostatecznie zobaczyc sztrucla...aha i to, że ktoś będzie miał zapełnioną książkę serwisową wbitkami z ASO nie oznacza, że M było dobrze serwisowane, o czym niestety też się przekonałem.
Jakieś konkrety - kolor, skrzynia, wyposażenie?

osti!
Posty: 199
Rejestracja: wt sty 27, 2009 20:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: osti! » czw sty 10, 2013 22:03

BYNTAS pisze:No trochę się trzeba najeździc i naszukac.
Sam szukałem z 6 miesięcy ale jak już znalazłem to czego szukałem, chociaż bez fajerwerków jeśli chodzi o wyposażenie to od razu siano na stół i powrót do domu z wielkim bananem na japie...tego się nie zapomina.
A jeśli chodzi o polski rynek to trafiają się fajne egzemplarze ale często w zaporowych cenach, a z reguły i tak szybko znajdują amatora.
Co do zagranicy jest większy wybór ale też wydaje mi się większa możliwośc wtopy jeśli chodzi o silnik-byłem w DE 2 razy szukac M3 E92 i większośc modeli, które oglądałem miała już wymieniane silniki i to przy stosunkowo niskich przebiegach ( 60-80Kkm) co dało mi do zrozumienia, że ich właściciele ostro katowali te egzemplarze bo brak w zasadzie w tym silnku takich typowych usterek jak np w E46 panewki, pompy oleju lub w E60 Vanosy.
Znam co prawda jeden przypadek wysrania się Vanosów w E92 ale jej kierowca katował sztukę non stop do tego stały bywalec Toru Poznań gdzie właśnie ten silnik dokonał żywota.
Rada moja jest taka-przeglądaj często ogłoszenia, gdy coś upatrzysz telefon ostrzał pytań gdy sprzedający gada sensownie dopiero w samochód i orient na miejscu. Bez podpalania się i wywalania bezsensownie siana i czasu na przejażdżki by ostatecznie zobaczyc sztrucla...aha i to, że ktoś będzie miał zapełnioną książkę serwisową wbitkami z ASO nie oznacza, że M było dobrze serwisowane, o czym niestety też się przekonałem.
Jakieś konkrety - kolor, skrzynia, wyposażenie?
Problemem zajechanych silnikow u zachodnich sasiadow sa raczej zbyt dlugie interwaly miedzy wymianami oleju, niestety BMW bardzo kiepsko do tego podeszlo z punktu widzenia klienta. W takich silnikach, gdzie olej jest katowany i mocno eksploatowany nie powinien byc wymieniany co 20-25 tys km bo to wlasnie proszenie sie o klopoty.
A co do szukania zdrowego egzemplarza...za dobre auto trzeba poprostu zaplacic, godzac sie z tym bedzie zdecydowanie latwiej znalezc.

ArtM3
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 02, 2012 03:09
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: ArtM3 » czw sty 10, 2013 22:58

BYNTAS pisze: jeśli chodzi o silnik-byłem w DE 2 razy szukac M3 E92 i większośc modeli, które oglądałem miała już wymieniane silniki i to przy stosunkowo niskich przebiegach ( 60-80Kkm)
W PL też kilka takich już spotkałem, nawet myślałem że może dobrze że nowy silnik, ale masz rację, że może być cały skatowany.
BYNTAS pisze: Jakieś konkrety - kolor, skrzynia, wyposażenie?
Kolor? Jestem facetem. Nie rozróżniam :)
Skrzynia? - ze wskazaniem na manual.
Wyposazenie? EDC. M Power. PDC. Skóra. Nawigacja.

Znasz coś do kupienia wartego polecenia?
Art M3

ArtM3
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 02, 2012 03:09
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: ArtM3 » czw sty 10, 2013 23:02

osti! pisze: Problemem zajechanych silnikow u zachodnich sasiadow sa raczej zbyt dlugie interwaly miedzy wymianami oleju, niestety BMW bardzo kiepsko do tego podeszlo z punktu widzenia klienta. W takich silnikach, gdzie olej jest katowany i mocno eksploatowany nie powinien byc wymieniany co 20-25 tys km bo to wlasnie proszenie sie o klopoty.
A poza silnikiem inne podzespoły też padają? Zawieszenie? Dyfer? Skrzynię?
Pozdrawiam
A
Art M3

osti!
Posty: 199
Rejestracja: wt sty 27, 2009 20:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: osti! » czw sty 10, 2013 23:10

Przejedz sie wersja z DKG i juz nie bedziesz chcial manuala. Ta skrzynia jest genialna, znam juz 2 osoby ktore sprzedaly manuale i kupily wersje z DKG, dwie kolejne maja manualne skrzynki i troche zaluja, ze nie wzieli DKG ale wiadomo, ze jest wielu zatwardzialych zwolennikow manuali i tego nikt nie kwestionuje. O jakis typowych bolaczkach czy wiekszych usterkach dla tego modelu oprocz wspomnianych nie slychac :) to bardzo dobre auto.

moreti
Posty: 80
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: moreti » pt sty 11, 2013 00:54

osti! pisze:Przejedz sie wersja z DKG i juz nie bedziesz chcial manuala. Ta skrzynia jest genialna, znam juz 2 osoby ktore sprzedaly manuale i kupily wersje z DKG, dwie kolejne maja manualne skrzynki i troche zaluja, ze nie wzieli DKG ale wiadomo, ze jest wielu zatwardzialych zwolennikow manuali i tego nikt nie kwestionuje. O jakis typowych bolaczkach czy wiekszych usterkach dla tego modelu oprocz wspomnianych nie słychać :) to bardzo dobre auto.
W pełni popieram, szukałem tylko DKG, ciezko znalezc - ale dla mnie przepaść - w manuala juz nie wsiąde. EDC / M - obowiązkowe.

Ja szukałem kilka miesiecy, generalnie założenie moje było proste, tylko krajowy - zadne usa, zadne niemcy, etc. Nie jest łatwo, ale to co można znaleźć w sprowadzanych to tragedia - samochody ktore oglądałem czy były na ogloszeniach zimą rok temu dalej są wystawiane, w mocno zaniżonych cenach - a ten rynek dobrze mniej więcej obrazuje to ogloszenie - uwazam prywatnie, ze 95% pozostałych mniej wiecej tak samo ma - albo jest przekrecona prawnie i podatkowo z Niemiec.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: boogie » pt sty 11, 2013 03:41

osti! pisze:Problemem zajechanych silnikow u zachodnich sasiadow sa raczej zbyt dlugie interwaly miedzy wymianami oleju, niestety BMW bardzo kiepsko do tego podeszlo z punktu widzenia klienta. W takich silnikach, gdzie olej jest katowany i mocno eksploatowany nie powinien byc wymieniany co 20-25 tys km bo to wlasnie proszenie sie o klopoty.
Święta prawda niestety.....
Niestety również trzeba stwierdzić, że nabywcy Mek nie grzeszą wiedzą i obyciem technicznym, rzekłbym nawet że są żenującym przykładem głupoty technicznej.... bo dla przykładu w 911 turbo, interwał wymiany jest 30 tys km lub 2 lata !!! ale każdy właściciel prosiaka wie, że olej zmienia się częściej, raz na rok lub 10 tys, i tak zmieniają.
W M nowszych serii, z V10 czy M3, ciężko znaleźć auto które jako tako było serwisowane....
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: kostek_ja » pt sty 11, 2013 07:13

boogie, ale z drugiej strony ignorancją techniczną jest zakładanie iż inżynier BMW ustalił zły interwał zmiany oleju. Oczywiście problem leży w ekonomiście, a nie inżynierze, ale jednak chcąc dbać o samochód pierwsze co robisz to przestrzegasz zaleceń producenta.

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: BYNTAS » pt sty 11, 2013 12:21

ArtM3 pisze:
osti! pisze: Problemem zajechanych silnikow u zachodnich sasiadow sa raczej zbyt dlugie interwaly miedzy wymianami oleju, niestety BMW bardzo kiepsko do tego podeszlo z punktu widzenia klienta. W takich silnikach, gdzie olej jest katowany i mocno eksploatowany nie powinien byc wymieniany co 20-25 tys km bo to wlasnie proszenie sie o klopoty.
A poza silnikiem inne podzespoły też padają? Zawieszenie? Dyfer? Skrzynię?
Pozdrawiam
A
Nic innego raczej nagminnie nie pada-oczywiście w zależności od intensywności użytkowania to zależy. Zawieszenie-moja przelatała już ponad 80000 km po polskich "drogach" i brak luzów w zawieszeniu.
Dyfer-nie słyszałem, żeby komuś padł nawet u tych, którzy drift tym samochodem próbują uskuteczniac.
Skrzynia mechaniczna też bez uwag, DKG czasami są nieszczelne i czasami tarczki się spalą i boli po kieszeni, poza tym w pierwszych latach produkcji soft był usrany i skrzynia wariowała z przełożeniami.
Po sobie widzę, że częstą wadą są cewki-komplet ok 2Kpln bez robocizny-wymiana prosta, przy 4. i 8. cyl jedynie utrudniona.
Podciśnieniowa pompka wspomagania ukł. hamulcowego koszt ok 800 pln wymiana 15 min pod domem-uperdliwa usterka-obcina obroty do 4KRPM.W swoim przypadku więcej grzechów nie pamiętam...

Awatar użytkownika
Maniekkk
Posty: 290
Rejestracja: pn lut 13, 2012 23:29
Auto: M4
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: Maniekkk » pt sty 11, 2013 12:44

Ja ze swojej strony dodam że poszukując swojego wymarzonego M każdy egzemplarz nawet ten najdroższy i z bardzo spójną i przejrzystą historią serwisową należy bardzo dokładnie sprawdzić bo można się nieźle naciąć . Piszę to sugerując się pewną e46m3 która była najdroższą na all po pewnym właścicielu i z niskim udokumentowanym przebiegiem a i ona kryła ukrytą prawdę w mechanice...

Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!

Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.

ArtM3
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 02, 2012 03:09
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: ArtM3 » pt sty 11, 2013 13:50

Maniekkk pisze: Piszę to sugerując się pewną e46m3 która była najdroższą na all po pewnym właścicielu i z niskim udokumentowanym przebiegiem a i ona kryła ukrytą prawdę w mechanice...
No nie każ nam więcej czekać.... Jeśli już nie chcesz pisać która to eMka, to przynajmniej jaka niespodzianka mechaniczna to była. Tak dla przestrogi tych co szukają (np. mnie :))....
Maniekkk pisze: Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .
Czyli jeśli egzemplarz ma przejechane 130tys.km, ale był serwisowany to nie trzeba się bać? Pytam, bo usłyszałem zdadnie od tzw. eksperta, że te silniki najlepiej kupować a w zasadzie sprzedawać jak przekraczają 120tys.km....
Art M3

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: m!xeR » pt sty 11, 2013 14:38

ArtM3 pisze:
Maniekkk pisze: Piszę to sugerując się pewną e46m3 która była najdroższą na all po pewnym właścicielu i z niskim udokumentowanym przebiegiem a i ona kryła ukrytą prawdę w mechanice...
No nie każ nam więcej czekać.... Jeśli już nie chcesz pisać która to eMka, to przynajmniej jaka niespodzianka mechaniczna to była. Tak dla przestrogi tych co szukają (np. mnie :))....

Maniekkk pisze: Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .
Czyli jeśli egzemplarz ma przejechane 130tys.km, ale był serwisowany to nie trzeba się bać? Pytam, bo usłyszałem zdadnie od tzw. eksperta, że te silniki najlepiej kupować a w zasadzie sprzedawać jak przekraczają 120tys.km....
Trzeba było tego eksperta zapytać o przyczynę ;-) a jeżeli to eksperty o stopniu "tzw" to raczej bym się nie przejmował ;-)
Ostatnio zmieniony pt sty 11, 2013 15:54 przez m!xeR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Maniekkk
Posty: 290
Rejestracja: pn lut 13, 2012 23:29
Auto: M4
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: Maniekkk » pt sty 11, 2013 14:51

m!xeR pisze: ArtM3 napisał/a:
Maniekkk napisał/a:

Piszę to sugerując się pewną e46m3 która była najdroższą na all po pewnym właścicielu i z niskim udokumentowanym przebiegiem a i ona kryła ukrytą prawdę w mechanice...

No nie każ nam więcej czekać.... Jeśli już nie chcesz pisać która to eMka, to przynajmniej jaka niespodzianka mechaniczna to była. Tak dla przestrogi tych co szukają (np. mnie ....


Maniekkk napisał/a:

Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .

Czyli jeśli egzemplarz ma przejechane 130tys.km, ale był serwisowany to nie trzeba się bać? Pytam, bo usłyszałem zdadnie od tzw. eksperta, że te silniki najlepiej kupować a w zasadzie sprzedawać jak przekraczają 120tys.km....


AD1. Najdroższa na all była i (jeżeli jeszcze się sprzedaje to na pewno) jest tylko jedna jedyna

AD.2 Trzeba było tego eksperta zapytać o przyczynę a jeżeli to eksperty o stopniu "tzw" to raczej bym się nie przejmował
AD1. Temat dotyczy E9x bo takiej szukasz więc pozostańmy w temacie .

AD2. Zwrócił bym uwagę na te elementy przy poszukiwaniu swojej wymarzonej M bo są skrajne przypadki właścicieli M którzy jak słyszą 180zł za butelkę oleju do mostu mówią nie dziękuje (wchodzą 3szt) .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!

Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: Jak kupić zdrową Mkę?

Post autor: BYNTAS » pt sty 11, 2013 16:09

Maniekkk pisze:
m!xeR pisze: ArtM3 napisał/a:
Maniekkk napisał/a:

Piszę to sugerując się pewną e46m3 która była najdroższą na all po pewnym właścicielu i z niskim udokumentowanym przebiegiem a i ona kryła ukrytą prawdę w mechanice...

No nie każ nam więcej czekać.... Jeśli już nie chcesz pisać która to eMka, to przynajmniej jaka niespodzianka mechaniczna to była. Tak dla przestrogi tych co szukają (np. mnie ....


Maniekkk napisał/a:

Co do elementów takich jak dyfer czy skrzynia , w tym roku sprzedaliśmy 3 dyfry do m3 E9x i jedną skrzynie plus mieliśmy parę zapytań o te elementy , poza tym nie kojarzę żadnej poważniejszej naprawy w tych egzemplarzach , raczej podstawowe rzeczy , serwis olejowy , hamulce .

Czyli jeśli egzemplarz ma przejechane 130tys.km, ale był serwisowany to nie trzeba się bać? Pytam, bo usłyszałem zdadnie od tzw. eksperta, że te silniki najlepiej kupować a w zasadzie sprzedawać jak przekraczają 120tys.km....


AD1. Najdroższa na all była i (jeżeli jeszcze się sprzedaje to na pewno) jest tylko jedna jedyna

AD.2 Trzeba było tego eksperta zapytać o przyczynę a jeżeli to eksperty o stopniu "tzw" to raczej bym się nie przejmował
AD1. Temat dotyczy E9x bo takiej szukasz więc pozostańmy w temacie .

AD2. Zwrócił bym uwagę na te elementy przy poszukiwaniu swojej wymarzonej M bo są skrajne przypadki właścicieli M którzy jak słyszą 180zł za butelkę oleju do mostu mówią nie dziękuje (wchodzą 3szt) .
Ludzie szukają oszczędności gdzie popadnie, a później ty tego sztrucla po nich kupujesz i zaczyna się skarbonka.
Napisz jeszcze kolego sposoby na "sprawdzenie" skrzyni (manual czy DKG?) i dyfra...sam jestem ciekaw...

ODPOWIEDZ